მოძებნე პროგრამის შედეგები

შემოსავლების მობილიზება და გადამხდელთა მომსახურების გაუმჯობესება (23 02)

გამოყოფილია 79.2 c

პროგრამის განმახორციელებლი

სსიპ - შემოსავლების სამსახური

პროგრამის აღწერა და მიზანი

გადამხდელთა კმაყოფილების ხარისხის ამაღლების მიზნით არსებული ელქტრონული სერვისების გაუმჯობესება, გადამხდელთა მომსახურების თანამედროვე სტანდარტების დანერგვა; ...

გადამხდელთა კმაყოფილების ხარისხის ამაღლების მიზნით არსებული ელქტრონული სერვისების გაუმჯობესება, გადამხდელთა მომსახურების თანამედროვე სტანდარტების დანერგვა; გადამხდელთა მაღალი საგადასახადო კულტურის ჩამოყალიბების მიზნით, საგადასახადო სფეროში სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება; გადასახადის გადახდისგან თავის არიდების წინააღმდეგ ბრძოლა; საგადასახადო შემოწმებების სწრაფად და ხარისხიანად შესრულების მიზნით, კომპიუტერულ (IT) აუდიტზე გადასვლა, აუდიტორთა ოპტიმალური რაოდენობის უზრუნველყოფა და მათი კვალიფიკაციის ზრდა; ნებაყოფლობითი კანონმორჩილების ხელშეწყობა; საგადასახადო კანონმდებლობის სრულყოფა და ერთიანი მეთოდოლოგიის შემუშავება; საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების განვითარება და საგადასახადო და საზღვრის კვეთასთან დაკავშირებული ვალდებულებების შესრულებისაგან თავის არიდების გამოვლენა და შესაბამისი რეაგირება; საბაჟო კონტროლის ეფექტურობის ამაღლება, საბაჟო ადმინისტრირების გაუმჯობესება/სრულყოფა; საქართველოს ევროკავშირის კანონმდებლობასთან ჰარმონიზების პროცესში მონაწილეობის მიღება, ასოცირების დღის წესრიგით და მთავრობის სამოქმედო გეგმით განსაზღვრული ვალდებულებების შესრულება.

ძლიერი, ეფექტიანი და გადამხდელებზე ორიენტირებული საგადასახადო სისტემა; ჩაბარებული დეკლარაციების რაოდენობის, დარიცხული და გადახდილი გადასახადების გაზრდა; საგადასახადო-საბაჟო პროცედურების გამარტივება და ელექტრონული მომსახურების გაუმჯობესება; საგადასახადო შემოწმებების რაოდენობის გაზრდა; საგადასახადო შემოწმების პროცედურებზე კონტროლის ეფექტურად წარმართვა და მისი გამარტივება; ევროკავშირსა და საქართველოს შორის ვაჭრობის ხელშეწყობა და გამარტივება; საბაჟო კონტროლის განხორციელების ეფექტურობის გაზრდა და პროცედურების დაჩქარება.
·         გადასახადის გადამხდელებს შესაძლებლობა ქონდათ მიეღოთ ამომწურავი ინფორმაცია საკანონმდებლო ცვლილებების თაობაზე, მოესმინათ პასუხები მათთვის საინტერესო საკითხებზ, სახეზე იყო ღია კარის დღეებისა და ფორუმის მიმართ გადამხდელთა მაღალი დაინტერესება და მონაწილეთა მაღალი აქტივობა. ·         დროული და სრული დეკლარირების უზრუნველყოფის მიზნით შემუშავდა და დაიხვეწა გადასახადის გადამხდელთა დეკლარირების დროულობის კონცეფცია. ·         ამოქმედდა ავტორიზებული ეკონომიკური ოპერატორის ინსტიტუტი. ·         გამარტივდა და დაიხვეწა საზღვრის კვეთისა და საქონლის გაფორმების პროცედურები. ·         გადაიხედა და შეიცვალა გადამხდელებისთვის ბიუჯეტში ზედმეტად გადახდილი გადასახადების დაბრუნების რისკის კრიტერიუმები. ·         საბაჟო კონტროლის ეფექტიანობის გაზრდისა და საზღვრის კვეთასთან დაკავშირებული ვალდებულებების შესრულების თავის არიდების შემთხვევების გამოვლენის მიზნით 2018 წლის განმავლობაში შეიქმნა დამატებით 96 ახალი რისკის პროფილი. ·         ასოცირების დღის წესრიგის 2018 წლის სამოქმედო გეგმის შესაბამისად განხორციელდა წითელი ხიდისა და სადახლოს სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტების ინფრასტრუქტურული განვითარება. ·         განხორციელდა სანიტარიული, ფიტოსანიტარიული და ვეტერინარული კონტროლის პროცედურების ევრორეგულაციებთან  ჰარმონიზაცია და დახვეწა. ·         შემუშავდა ევროკავშირის საბაჟო კოდექსთან დაახლოებული საბაჟო სფეროს მარეგულირებელი კანონმდებლობა. ·         განხორციელებულია ლუქსემბურგის შეფასება; საქართველო ჩაერთო ინფორმაციის გაცვლის საპილოტე პროექტში. ·         საქართველოს ავტორიზებული ეკონომიკური ოპერატორი სისტემა დაახლოვდა ევროკავშირის შესაბამის სისტემასთან.
1 საბაზისო მაჩვენებელი - ჩატარებული „ღია კარის“ დღეების რაოდენობა - 21, მომსახურების ცენტრებში კონსულტაცია გაეწია 380 000 ვიზიტორს; საინფორმაციო სატელეფონო ცენტრის მიერ მომსახურებულ იქნა 220 000 ზარი; მიზნობრივი მაჩვენებელი - ჩატარებული „ღია კარის“ დღეების რაოდენობა -30, მომსახურების ცენტრებში 400 000 ვიზიტორისათვის კონსულტაციის გაწევა; საინფორმაციო სატელეფონო ცენტრის მიერ მომსახურებულ იქნა 230 000 ზარი; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 5%; შესაძლო რისკები - ხშირად ცვლილებები საგადასახადო კანონმდებლობაში 2 საბაზისო მაჩვენებელი - შესაბამისი აღჭურვილობის მქონე 2 ერთეული ავტომანქანა. დარბაზების საერთო რაოდენობაში, თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი დარბაზების რაოდენობა 90%,; მიზნობრივი მაჩვენებელი - შესაბამისი აღჭურვილობის მქონე 5 ერთეული ავტომანქანა. დარბაზების საერთო რაოდენობაში, თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი დარბაზების რაოდენობა 100%; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 5%; შესაძლო რისკები - ტექნიკური პრობლემები 3 საბაზისო მაჩვენებელი - აუდიტის პროცესის მიმდინარეობის საშუალო მაჩვენებელი- 6 თვე; ტრენერების ტრენინგი გავლილი აქვს 12 აუდიტორს, ხოლო მათ მიერ დატრეინინგებული აუდიტორების რაოდენობა 84 თანამშრომელი; მიზნობრივი მაჩვენებელი - აუდიტის პროცესის მიმდინარეობის საშუალო მაჩვენებელი - 3 თვე; ტრენერების ტრენინგი გავლილი აქვს 12 აუდიტორს, ხოლო მათ მიერ დატრეინინგებული აუდიტორების რაოდენობა - 200 თანამშრომელი; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 5%; შესაძლო რისკები - კადრების შესაძლო გადინება(ბოლო წლების სტატისტიკის მიხედვით) 4 საბაზისო მაჩვენებელი - შემუშავდა საგადასახადო ვალდებულებების ნებაყოფლობითი შესრულების სტრატეგია გამარტივებული და დახვეწილია საზღვრის კვეთისა და საქონლის გაფორმების პროცედურები, ამოქმედებულია ავტორიზებული ეკონომიკური ოპერატორის ინსტიტუტი; მიზნობრივი მაჩვენებელი - გადასახადების დროულად დეკლარირების მაჩვენებელი შეადგენს 60%-ს; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 20%; შესაძლო რისკები - საკანონმდებლო რეგულაციების ცვლილება 5 საბაზისო მაჩვენებელი - სამსახურის ელექტრონულ ბაზებში ასახულია გადამხდელთა შესახებ დიდი მოცულობის საგადასახადო ინფორმაცია; მიზნობრივი მაჩვენებელი - დავალიანების მართვისა და გადასახადის გადახდისაგან თავის არიდების პრევენციის უზრუნველსაყოფად მონაცემთა შერჩევისა და შეფასების კრიტერიუმების შემუშავება; სამსახურის ელექტრონულ ბაზებში ასახული დიდი მოცულობის საგადასახადო ინფორმაციის ავტომატურად დამუშავების ელექტრონული პროგრამა; ევრო-სტანდარტებით მოწყობილი და აღჭურვილი ფიტო-ვეტ კონტროლის 4 ლაბორატორია, კერძოდ: სგპ სარფის, სგპ წითელი ხიდი, სგპ კარწახისა და გეზი ფოთის ტერიტორიებზე; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 20%; შესაძლო რისკები - მშენებლობის პროცესში, გაუთვალისწინებელი ობიექტური შემაფერხებელი გარემოებიები 6 საბაზისო მაჩვენებელი - ევროკავშირთან ინტეგრაციის პროცესის ხელშეწყობა; მიზნობრივი მაჩვენებელი - 2018 წლისთვის განსაზღვრული ვალდებულებების შესრულება; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 5%; შესაძლო რისკები - ასოცირების შეთანხმებით ნაკისრი ღონისძიებების პრაქტიკაში შესაბამის დონეზე იმპლემენტაციასთან დაკავშირებით პრობლემების წარმოშობა
დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი - ჩატარებული „ღია კარის“ დღეების რაოდენობა - 21, მომსახურების ცენტრებში კონსულტაცია გაეწია 380 000 ვიზიტორს; საინფორმაციო სატელეფონო ცენტრის მიერ მომსახურებულ იქნა 220 000 ზარი. დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი - ჩატარებული „ღია კარის“ დღეების რაოდენობა -30, მომსახურების ცენტრებში 400 000 ვიზიტორისათვის კონსულტაციის გაწევა; საინფორმაციო სატელეფონო ცენტრის მიერ მომსახურებულ იქნა 230 000 ზარი. მიღწეული მაჩვენებელი - ღია კარის დღეების რაოდენობა - 36; მომსახურების სერვის - ცენტრებში ვიზიტორთა რაოდენობა - 662 857; სატელეფონო ცენტის მიერ მომსახურებული ზარების რაოდენობა - 315 400. დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი - შესაბამისი აღჭურვილობის მქონე 2 ერთეული ავტომანქანა. დარბაზების საერთო რაოდენობაში, თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი დარბაზების რაოდენობა 90%. დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი - შესაბამისი აღჭურვილობის მქონე 5 ერთეული ავტომანქანა. დარბაზების საერთო რაოდენობაში, თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი დარბაზების რაოდენობა 100%. მიღწეული მაჩვენებელი - თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილია მომსახურების ყველა ოფისი; მიზეზები-რისკები-ტექნიკური პრობლემების გამო არ განხორციელებულა სესაბამისი აღღურვილობის მქონე ავტომანქანების შესყიდვა. შესაძლო რისკები - ტექნიკური პრობლემების გამო არ განხორციელებულა შესაბამისი აღჭურვილობის მქონე ავტომანქანების შესყიდვა. დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი - აუდიტის პროცესის მიმდინარეობის საშუალო მაჩვენებელი- 6 თვე; ტრენერების ტრენინგი გავლილი აქვს 12 აუდიტორს, ხოლო მათ მიერ დატრეინინგებული აუდიტორების რაოდენობა 84 თანამშრომელი. დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი - აუდიტის პროცესის მიმდინარეობის საშუალო მაჩვენებელი - 3 თვე; ტრენერების ტრენინგი გავლილი აქვს 12 აუდიტორს, ხოლო მათ მიერ დატრეინინგებული აუდიტორების რაოდენობა - 200 თანამშრომელი. მიღწეული მაჩვენებელი - აუდიტის პროცესის მიმდინარეობის საშუალო მაჩვენებელი შეადგენს 1-დან 3 თვემდე. დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი - შემუშავდა საგადასახადო ვალდებულებების ნებაყოფლობითი შესრულების სტრატეგია გამარტივებული და დახვეწილია საზღვრის კვეთისა და საქონლის გაფორმების პროცედურები, ამოქმედებულია ავტორიზებული ეკონომიკური ოპერატორის ინსტიტუტი. დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი - გადასახადების დროულად დეკლარირების მაჩვენებელი შეადგენს 60%-ს. მიღწეული მაჩვენებელი - დღგ-ში აქტიური გადამხდელების მიერ დროული დეკლარირება -91.8%. მცირე ბიზნესის სტატუსის მქონე აქტიური გადამხდელების მიერ საშემოსავლო გადასახადში დროული დეკლარირება (სექტემბერი-დეკემბერი) - 83%. დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი - სამსახურის ელექტრონულ ბაზებში ასახულია გადამხდელთა შესახებ დიდი მოცულობის საგადასახადო ინფორმაცია. დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი - დავალიანების მართვისა და გადასახადის გადახდისაგან თავის არიდების პრევენციის უზრუნველსაყოფად მონაცემთა შერჩევისა და შეფასების კრიტერიუმების შემუშავება; სამსახურის ელექტრონულ ბაზებში ასახული დიდი მოცულობის საგადასახადო ინფორმაციის ავტომატურად დამუშავების ელექტრონული პროგრამა; ევრო-სტანდარტებით მოწყობილი და აღჭურვილი ფიტო-ვეტ კონტროლის 4 ლაბორატორია, კერძოდ: სგპ სარფის, სგპ წითელი ხიდი, სგპ კარწახისა და გეზი ფოთის ტერიტორიებზე; მიღწეული მაჩვენებელი - დავალიანების მართვისა და გადასახადის გადახდისაგან თავის არიდების პრევენციის უზრუნველსაყოფად მონაცემთა შერჩევისა და შეფასების კრიტერიუმების შემუშავებულია; შემოსავლების სამსახურის საბაჟო გამშვებ პუნქტებზე ფუნქციონირებს ევრო-სტანდარტებით მოწყობილი და აღჭურვილია ფიტო-ვეტ კონტროლის 4 ლაბორატორია, კერძოდ: სგპ სარფის, სგპ წითელი ხიდი, სგპ კარწახისა და გეზი ფოთის ტერიტორიებზე, დასრულების სტადიაზე ფიტო-ვეტ ლაბორატორიის მოწყობა სგპ სადახლოზე. დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი - ევროკავშირთან ინტეგრაციის პროცესის ხელშეწყობა. დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი - 2018 წლისთვის განსაზღვრული ვალდებულებების შესრულება. მიღწეული მაჩვენებელი - 2018 წლისთვის განსაზღვრული ვალდებულებები შესრულებულია.

გადაატრიალეთ თქვენი მოწყობილობა!

დიაგრამაზე წარმოდგენილია პროგრამებზე/ქვეპროგრამებზე ბიუჯეტის კანონით დამტკიცებული და ფაქტობრივად დახარჯული თანხების დინამიკა. 

 

მონაცემთა წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინსიტრო

ბოლო განახლება: 25.01.2019

მოცემული ანალიტიკა საშუალებას გაძლევთ მთავრობის პრიორიტეტების მიხედვით იხილოთ პროგრამების/ქვეპროგრამების ფარგლებში დასახული მოსალოდნელი და რეალურად მიღწეული შედეგები

 

წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო - პროგრამული დანართი

ბოლო განახლება: 25.01.2019