მოძებნე პროგრამის შედეგები

განათლებისა და მეცნიერების სფეროში სახელმწიფო პოლიტიკის შემუშავება და პროგრამების მართვა (32 01)

გამოყოფილია 101 c

პროგრამის განმახორციელებლი

სსიპ - განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი; საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს აპარატი; საგანმანთლებლო რესურსცენტრები; სსიპ - განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემა

პროგრამის აღწერა და მიზანი

განათლებისა და მეცნიერების სფეროში ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის შემუშავება და განხორციელება. ამ სფეროში არსებული ყოველი რგოლის საქმიანობის კოორდინაცია და კონტროლი; საკანონმდებლო ბაზის სრულყოფა; ...

განათლებისა და მეცნიერების სფეროში ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკის შემუშავება და განხორციელება. ამ სფეროში არსებული ყოველი რგოლის საქმიანობის კოორდინაცია და კონტროლი; საკანონმდებლო ბაზის სრულყოფა; საქართველოს ყველა მოქალაქისათვის განათლების მიღების თანაბარი შესაძლებლობების უზრუნველყოფა; ადრეული და სკოლამდელი განათლების სისტემის შექმნა და განვითარება, ზოგადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლების სისტემების სრულყოფა, მეცნიერების განვითარებისა და სახელმწიფო ენობრივი პოლიტიკის განხორციელება; საგანმანათლებლო პროგრამების საერთაშორისო საგანმანათლებლო სივრცესთან ჰარმონიზაცია, საზოგადოების თითოეულ წევრთან და საგანმანათლებლო დაწესებულებებთან ერთად განათლების ხარისხზე ზრუნვა, მისი მუდმივი გაუმჯობესება და ქართული საგანმანათლებლო სივრცის მიმართ ადგილობრივი და საერთაშორისო საზოგადოების ნდობის ამაღლება; ზოგადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლების, ასევე მეცნიერების ხელსწყობის მიზნით პროგრამების შემუშავება და განხორციელება; ეროვნული შეფასებების სისტემის სრულყოფა, ეროვნული სასწავლო გეგმის შემუშავების, ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვისა და განვითარების უზრუნველყოფა; ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის მიზნით სასკოლო სახელმძღვანელოების გრიფირება; საგანმანათლებლო დაწესებულებების განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის შიდა და გარე მექანიზმების სრულყოფა; განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ხელშეწყობა.

განათლებისა და მეცნიერების სფეროში სახელმწიფოს ერთიან ხედვასა და სტრატეგიასთან შესაბამისობაში განხორციელებული სახელმწიფო პოლიტიკა; საგანმანათლებლო დაწესებულებების მონიტორინგის და კონტროლის სისტემის გაუმჯობესება და მიღებული გადაწყვეტილებების გამჭვირვალობისა და ხარისხის უზრუნველყოფა; განათლების ხარისხის შიდა და გარე მექანიზმების შედეგებზე ორიენტირებული სისტემის დანერგვა და მისი მეშვეობით საგანმანათლებლო პროგრამების სტანდარტებთან შესაბამისობის შეფასება; ახალი მოთხოვნებიდან გამომდინარე ექსპერტების გადამზადება და საგანმანათლებლო დაწესებულებების მხარდაჭერა; განათლების სისტემაში თანამედროვე ინფორმაციული-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა და შესაბამისი ინფრასტრუქტურის განვითარება; ერთიანი საინფორმაციო სისტემის შექმნა, მართვის ელექტრონული სისტემების დანერგვა/ განვითარება.
·         გაიზარდა სანდოობა და შემცირდა მმართველობითი ინფორმაციის მომზადების დრო; ·         გაუმჯობესებულია საგანმანათლებლო დაწესებულებების მონიტორინგის და კონტროლის სისტემა და უზრუნველყოფილია მიღებული გადაწყვეტილებების გამჭვირვალობა და ხარისხი; ·         შემუშავებულია ევროპის უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის სტანდარტებთან და სახელმძღვანელო პრინციპებთან (ESG - 2015) თავსებადი უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის და უმაღლესი საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაციის სტანდარტები და პროცედურები; ·         სამედიცინო პროგრამების და სამედიცინო პროგრამის განმახორციელებელი უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ხარისხის უზრუნველყოფის შეფასების მექანიზმები თავსებადია სამედიცინო განათლების მსოფლიო ფედერაციის (WFME) მოთხოვნებთან; ·         განახლებულია ავტორიზაციისა და აკრედიტაციის ექსპერტთა შერჩევის, საქმიანობისა და ექსპერტთა კორპუსის წევრობის შეწყვეტის წესი; ·         უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების მიერ წარმოდგენილი და შესწავლილია საავტორიზაციო და სააკრედიტაციო განაცხადები; ·         გაფორმებულია ხელშეკრულებები/მემორანდუმები და ცენტრი გაწევრიანდა სხვადასხვა საერთასორისო ასოციაციებში; ·         ზოგადი განათლების (eSchool) მართვის საინფორმაციო სისტემა უზრუნველყოფს ბიზნესს პროცესების ავტომატიზაციას, შესაბამისი მმართველობითი და სტატისტიკური ინფორმაციის წარმოებას; ·         საკანონმდებლო ცვლილებების გათვალისწინებით უზრუნველყოფილია პროფესიული (eVet) განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის გარდაქმნისა და ახლი სისტემის ფორმირების მოსამზადებელი ეტაპი. ·         უმაღლესი განათლების (eUni) მართვის საინფრმაციო სისტემების ფორმირების კუთხით მიღწეულია სტუდენტთა გრანტების დათვლის პროცესის ზოგიერთი კომპონენტის ავტომატიზაცია. ·         ანალიტიკური სისტემის პილოტირების შედეგად გაუმჯობესდა სტატისტიკური ინფორმაციის წარმოების და მონაცემთა დამუშავების პროცესი.
1 საბაზისო მაჩვენებელი - მიმდინარეობდა მუშაობა ადრეული და სკოლამდელი განათლების სისტემის შექმნისა და განვითარების, ზოგადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლების სისტემების სრულყოფისა, მეცნიერების განვითარებისა და სახელმწიფო ენობრივი პოლიტიკის განხორციელების მიზნით; ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვასა და დანერგვის მონიტორინგზე, ინკლუზიური განათლების დანერგვის ხელშეწყობაზე სკოლამდელ, ზოგად, პროფესიულ და უმაღლესი განათლების საფეხურებზე; მიზნობრივი მაჩვენებელი - შენარჩუნებულია საბაზისო მაჩვენებელი 2 საბაზისო მაჩვენებელი - ზოგადი განათლების პოლიტიკისა და სტრატეგიის მუდმივი შემუშავება, განხორციელების კოორდინაცია და ანგარიშგება. ზოგადი განათლების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პროგრამებისა და პროექტების კოორდინაცია; მიზნობრივი მაჩვენებელი - სწავლა-ხარისხისა და მოსწავლეების შედეგების გაუმჯობესება, ზოგად განათლებაზე თანაბარი ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა. ზოგადი განათლების მიმართულებით დამტკიცებული პროგრამებით მოცული სამიზნე ჯგუფების მუდმივი განახლება 3 საბაზისო მაჩვენებელი - შემუშავდა სასკოლო სახელმძღვანელოების/სერიების შერჩევისა და გავრცელების ახალი რეგულაციები; მიზნობრივი მაჩვენებელი - გრიფირებული I-VI კლასების სახელმძღვანელოების/სერიების რაოდენობა 4 საბაზისო მაჩვენებელი - პროფესიული განათლების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პროგრამებისა და პროექტების კოორდინაცია, პროფესიულ განათლებაზე გაზრდილია გეოგრაფიული ხელმისაწვდომობა, მიმდინარეობს პროფესიული განათლების რეფორმის სტრატეგიის სამოქმედო გეგმის ეფექტური განხორციელება, რაც ხელს უწყობს საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფებისათვის (მსჯავრდებულები, ყოფილი პატიმრები, ეთნიკური უმცირესობები, შშმპ, სსმპ და სხვ.) შრომის ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისი პროფესიული განათლების ხელმისაწვდომობას (კურსდამთავრებულთა დასაქმების მზარდი მაჩვენებელი და სისტემაში შემოსულ პირთა რაოდენობა); 2015 წელს ჩაირიცხა 10 273 სტუდენტი, ხოლო 2016 წელს - 11 651 სტუდენტი; მიზნობრივი მაჩვენებელი - პროფესიულ განათლებაზე გეოგრაფიული ხელმისაწვდომობის ზრდა (მინიმუმ ერთ მუნიციპალიტეტში), პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე ჩარიცხულ პირთა მზარდი მაჩვენებელი, წინა წელთან მიმართებაში ბენეფიციართა რაოდენობა გაზრდილია მინიმუმ 4%-ით 5 საბაზისო მაჩვენებელი - უმაღლესი განათლებისა და მეცნიერების მარეგულირებელი ნორმატიული აქტების სრულყოფა შესაბამის საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების პროექტების შემუშავება; უმაღლესი განათლების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პროგრამებისა და პროექტების კოორდინაცია; მიზნობრივი მაჩვენებელი - უმაღლესი განათლების ხარისხის მართვისა და დაფინანსების მოდელის სრულყოფა, გაგრძელდება უმაღლესი განათლების სახელმწიფო დაფინანსების სქემაში სოციალური კომპონენტის გაძლიერება და ბენეფიციართა წრის გაფართოება; გაიზრდება რეგიონის წარმომადგენელი ჩარიცხულ სტუდენტთა რაოდენობა 6 საბაზისო მაჩვენებელი - ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებათა მართვის სისტემაში მოქმედებს მასწავლებელთა შეფასების ელექტრონული სისტემა და პილოტურ რეჯიმში ელექტრონული ჟურნალის მოდული. პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებათა მართვის საინფორმაციო სისტემა მორგებულია მოდულური სწავლების ამოცანებსა და პრინციპებზე; შემუშავებულია უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების მართვის საინფორმაციო სისტემის პლატფორმა. ვებგვერდის საშუალებით ხელმისაწვდომია ზოგადსაგანმანათლებლო ინდიკატორებისა და სტატისტიკის შესახებ ინფორმაცია; მიზნობრივი მაჩვენებელი - შენარჩუნებულია საბაზისო მაჩვენებელი
1.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი მიმდინარეობდა მუშაობა ადრეული და სკოლამდელი განათლების სისტემის შექმნისა და განვითარების, ზოგადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლების სისტემების სრულყოფისა, მეცნიერების განვითარებისა და სახელმწიფო ენობრივი პოლიტიკის განხორციელების მიზნით; ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვასა და დანერგვის მონიტორინგზე, ინკლუზიური განათლების დანერგვის ხელშეწყობაზე სკოლამდელ, ზოგად, პროფესიულ და უმაღლესი განათლების საფეხურებზე; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი შენარჩუნებულია საბაზისო მაჩვენებელი; მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი განხორცილდა მუშაობა ადრეული და სკოლამდელი განათლების სისტემის შექმნისა და განვითარების, ზოგადი, პროფესიული და უმაღლესი განათლების სისტემების სრულყოფის, სახელმწიფო ენობრივი პოლიტიკის და მეცნიერების განვითარების მიმართულებით; 2.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი ზოგადი განათლების პოლიტიკისა და სტრატეგიის მუდმივი შემუშავება, განხორციელების კოორდინაცია და ანგარიშგება. ზოგადი განათლების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პროგრამებისა და პროექტების კოორდინაცია; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი სწავლა-ხარისხისა და მოსწავლეების შედეგების გაუმჯობესება, ზოგად განათლებაზე თანაბარი ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფა. ზოგადი განათლების მიმართულებით დამტკიცებული პროგრამებით მოცული სამიზნე ჯგუფების მუდმივი განახლება; მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი უზრუნველყოფილია ზოგადი განათლების თანამბარი ხელმისაწვდომობა, გაუმჯობესებულია მოსწავლეთა სწავლის შედეგები. 3.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი შემუშავდა სასკოლო სახელმძღვანელოების/სერიების შერჩევისა და გავრცელების ახალი რეგულაციები; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი გრიფირებული I-VI კლასების სახელმძღვანელოების/სერიების რაოდენობა; მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი დასრულდა I-VI კლასების სახელმძღვანელოების/სერიების გრიფირება, გრიფი მიენიჭა 65 სახელმძღვანელოს სერიას 11 საგანში. 4.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი პროფესიული განათლების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პროგრამებისა და პროექტების კოორდინაცია, პროფესიულ განათლებაზე გაზრდილია გეოგრაფიული ხელმისაწვდომობა, მიმდინარეობს პროფესიული განათლების რეფორმის სტრატეგიის სამოქმედო გეგმის ეფექტური განხორციელება, რაც ხელს უწყობს საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფებისათვის (მსჯავრდებულები, ყოფილი პატიმრები, ეთნიკური უმცირესობები, შშმპ, სსმპ და სხვ.) შრომის ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისი პროფესიული განათლების ხელმისაწვდომობას (კურსდამთავრებულთა დასაქმების მზარდი მაჩვენებელი და სისტემაში შემოსულ პირთა რაოდენობა); 2015 წელს ჩაირიცხა 10 273 სტუდენტი, ხოლო 2016 წელს - 11 651 სტუდენტი; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი პროფესიულ განათლებაზე გეოგრაფიული ხელმისაწვდომობის ზრდა (მინიმუმ ერთ მუნიციპალიტეტში), პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე ჩარიცხულ პირთა მზარდი მაჩვენებელი, წინა წელთან მიმართებაში ბენეფიციართა რაოდენობა გაზრდილია მინიმუმ 4%-ით; მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი გაზრდილია პროფესიულ განათლებაზე გეოგრაფიული ხელმისაწვდომობა, პირველად განხორციელდა სტუდენტთა მიღება სსიპ - საზოგადოებრივი კოლეჯის ,,ფაზისი“ ხობის მუნიციპალიტეტში არსებულ ლოკაციაზე; საჯარო და კერძო პარტნიორობის ფარგლებში დაფუძნებულია ა(ა)იპ - სამშენებლო კოლეჯი ,,კონსტრუქტ2“, სადაც დასრულებულია სარეაბილიტაციო სამუშაოები. საბაზისო მაჩვენებელთა შედარებით სტუდენტთა რაოდენობა გაზრდილია 7 267 ერთეულით. 5.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი უმაღლესი განათლებისა და მეცნიერების მარეგულირებელი ნორმატიული აქტების სრულყოფა შესაბამის საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების პროექტების შემუშავება; უმაღლესი განათლების მართვის სფეროში ეროვნული და რეგიონული პროგრამებისა და პროექტების კოორდინაცია; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი უმაღლესი განათლების ხარისხის მართვისა და დაფინანსების მოდელის სრულყოფა, გაგრძელდება უმაღლესი განათლების სახელმწიფო დაფინანსების სქემაში სოციალური კომპონენტის გაძლიერება და ბენეფიციართა წრის გაფართოება; გაიზრდება რეგიონის წარმომადგენელი ჩარიცხულ სტუდენტთა რაოდენობა. მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი მიმდინარეობდა მუშაობა უმაღლესი განათლების ხარისხის მართვისა და დაფინანსების მოდელის ცვლილებაზე, გაგრძელდა უმაღლესი განათლების სახელმწიფო დაფინანსების სქემაში სოციალური კომპონენტის გაძლიერება და ბენეფიციართა წრის გაფართოება; გაიზრდა რეგიონის წარმომადგენელი ჩარიცხულ სტუდენტთა რაოდენობა. 6.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებათა მართვის სისტემაში მოქმედებს მასწავლებელთა შეფასების ელექტრონული სისტემა და პილოტურ რეჯიმში ელექტრონული ჟურნალის მოდული. პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებათა მართვის საინფორმაციო სისტემა მორგებულია მოდულური სწავლების ამოცანებსა და პრინციპებზე; შემუშავებულია უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების მართვის საინფორმაციო სისტემის პლატფორმა. ვებგვერდის საშუალებით ხელმისაწვდომია ზოგადსაგანმანათლებლო ინდიკატორებისა და სტატისტიკის შესახებ ინფორმაცია; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი შენარჩუნებულია საბაზისო მაჩვენებელი; მიღწეულისაბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი ·         რიგ სკოლებში წარმოებულია მოსწავლეთა მოსწრების/დასწრების შესახებ ინფორმაცია; ·         ელექტრონული ჟურნალის დანერგვის ფარგლებში გამოვლენილია პოტენციურად სკოლის მიღმა დარჩენის რისკის ქვეშ მყოფი ბავშვები; ·         იდენტიფიცირებულია სკოლის მიღმა მყოფი სასკოლო ასაკის ბავშვები; ·         პროფესიულ სტუდენტთა დასწრებისა და აკადემიური მოსწრების აღრიცხვის სისტემა მორგებულია მოდულურ და დუალურ პროგრამებზე, რომელიც დანერგილია სახელმწიფო პროფესიული კოლეჯების 100%-ში და ასევე ხელმისაწვდომია კერძო კოლეჯებისთვის; ·         უმაღლესი განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემა მზადაა პილოტირებისათვის.

გადაატრიალეთ თქვენი მოწყობილობა!

დიაგრამაზე წარმოდგენილია პროგრამებზე/ქვეპროგრამებზე ბიუჯეტის კანონით დამტკიცებული და ფაქტობრივად დახარჯული თანხების დინამიკა. 

 

მონაცემთა წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინსიტრო

ბოლო განახლება: 25.01.2019

მოცემული ანალიტიკა საშუალებას გაძლევთ მთავრობის პრიორიტეტების მიხედვით იხილოთ პროგრამების/ქვეპროგრამების ფარგლებში დასახული მოსალოდნელი და რეალურად მიღწეული შედეგები

 

წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო - პროგრამული დანართი

ბოლო განახლება: 25.01.2019