მოძებნე პროგრამის შედეგები

სსიპ - სამოქალაქო ავიაციის სააგენტო (24 20)

გამოყოფილია 0 c

პროგრამის განმახორციელებლი

სსიპ - სამოქალაქო ავიაციის სააგენტო

პროგრამის აღწერა და მიზანი

„საქართველოსა და ევროკავშირსა და მის წევრ სახელმწიფოებს შორის ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ’’ (ECAA) შეთანხმების გათვალისწინებული რეგულაციებისა და დირექტივების ქართულ საავიაციო კანონმდებლობაში ასახვა; ...

„საქართველოსა და ევროკავშირსა და მის წევრ სახელმწიფოებს შორის ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ’’ (ECAA) შეთანხმების გათვალისწინებული რეგულაციებისა და დირექტივების ქართულ საავიაციო კანონმდებლობაში ასახვა; საქართველოს საავიაციო დარგისათვის პრიორიტეტული რეგულაციებისა და დირექტივების განსაზღვრა, მათი დანერგვის დროში გაწერა, სამართლებრივი ანალიზი და ამ მიზნით, შესაბამისი დასკვნებისა და წინადადებების შემუშავება; საქართველოს საავიაციო კანონმდებლობის ჩიკაგოს კონვენციის, მისი დანართებისა და შესწორებების მოთხოვნებთან შესაბამისობაში მოყვანა (3 ახალი დანართის დანერგვა და 3 დანერგილი დანართის განახლება; უპილოტო საჰაერო ხომალდების ოპერირების წესის შემუშავება და დანერგვა.

ევროპულ მარეგულირებელ აქტებთან ჰარმონიზებული და სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოყვანილი საავიაციო კანონმდებლობა; დანერგილი უსაფრთხოების ევროპული სტანდარტები, მგზავრთა უფლებებისა და ინტერესების დაცვა, პროცედურების გამარტივება, მიმზიდველი საინვესტიციო გარემო და საერთაშორისო საავიაციო ორგანიზაციებთან მჭიდრო თანამშრომლობა; ICAO-ს კონვენციის, მისი დანართებისა და შესწორებების მოთხოვნებთან შესაბამისობაში მოყვანილი საქართველოს საავიაციო კანონმდებლობა.
·         ნაწილობრივ ჰარმონიზებულია ევროპულ მარეგულირებელ აქტებთან და სტანდარტებთანთან საქართველოს საავიაციო კანონმდებლობა. დანერგილია 1 ევროპული რეგულაცია (კომისიის 2005 წლის 23 დეკემბრის რეგულაცია N2150/2005 „საჰაერო სივრცის მოქნილად გამოყენების საერთო წესების დადგენის შესახებ“); ·         ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ ევროკავშირთან არსებული შეთანხმების ფარგლებში, ევროპული რეგულაციების შესაბამისად (N551/2004; N2150/2005) შეტანილია ცვლილებები საჰაერო კოდექსში და მიღებულია „საქართველოს საჰაერო სივრცით მოქნილი სარგებლობის წესი” მთავრობის დადგენილებით. რეგულაციის მიხედვით, საქართველო იხელმძღვანელებს ევროკონტროლის საჰაერო სივრცით მოქნილი სარგებლობის სპეციფიკაციით (EUROCONTROL Specification for the application of the Flexible Use of Airspace − FUA); ·         საჰაერო გადაყვანა-გადაზიდვის მოწმობა (OL) გაიცა 8 ქართულ ავიაკომპანიაზე, უარი მოწმობის გაცემაზე ეთქვა 1 ავიაკომპანიას. ამავე პროცესის ფარგლებში, ხდება მუდმივი ზედამხედველობა, რათა საწარმოს ფინანსური მდგრადობა გარანტირებული იყოს არა მხოლოდ მოწმობის გაცემის დროს, არამედ მისი ფუნქციონირების პროცესში; ·         შშმ პირთა უფლებების დაცვის მიზნებიდან გამომდინარე, გაიზარდა საქართველოს აეროპორტების ინსპექტირებების რაოდენობა „საჰაერო გადაყვანა-გადაზიდვისას შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთათვის დახმარების აღმოჩენის შესახებ“ წესის შესაბამისად; ·         საფრენოსნო-ტექნიკური პერსონალის მოწმობების ვადების გაგრძელების და შესაბამისი საკვალიფიკაციო აღნიშვნების დაჩქარებულ ვადებში მიღების თაობაზე ავიასპეციალისტების მაღალი მომართვიანობის გათვალისწინებით, ძალაში შევიდა სააგენტოს დაჩქარებული მომსახურებები. სამოქალაქო ავიაციის სფეროში პილოტების პროფესიული მომზადების ხელშეწყობის, ეროვნული კანონმდებლობის საერთაშორისო სტანდარტებთან (ICAO, Part FCL) შესაბამისობაში მოყვანის მიზნით, გამარტივდა სახელმწიფო ავიაციის ავიასპეციალისტებისთვის სამოქალაქო ავიაციის ავიასპეციალისტის მოწმობის მიღება; ·         განხორციელდა შემდეგი ავიაკომპანიების დაშვება საქართველოს საავიაციო ბაზარზე: Iran Air, Kuwait Airways, Jazeera Airways, Salam Air, Flynas, UVT Aero, TAROM Airlines, Skyup Airlines; განახლდა ტექნიკური თანამშრომლობის პროგრამა საფრანგეთთან; ·         დანერგილია ICAO-ს 4 დანართი, კერძოდ ჩიკაგოს 1944 წლის კონვენციის შემდეგი დანართები: მე-4 დანართი - „საავიაციო რუკების შემუშავების წესი“, მე-10 დანართი - „სააერნაოსნო მომსახურების ტექნიკური უზრუნველყოფის წესი“; მე-11 დანართი - „საჰაერო მოძრაობის მომსახურების წესი“; მე-15 დანართი - „ჰაერსანაოსნო ინფორმაციით მომსახურების წესი“).
1 საბაზისო მაჩვენებელი - ICAO-ს სტანდარტების ეფექტური დანერგვის მაჩვენებელია 64,4 %; მიზნობრივი მაჩვენებელი - 2018წ - ICAO-ს სტანდარტების ეფექტური დანერგვის მაჩვენებლის გაუმჯობესება 75%-მდე; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 5-10% 2 საბაზისო მაჩვენებელი - იდენტიფიცერებულია 75 ევროპული რეგულაცია; მიზნობრივი მაჩვენებელი - 2018-2019წწ - 1 ევრო რეგულაციის და ICAO-ს 2 დანართის დანერგვა; 2020-2021წწ - 4 ევრო რეგულაციის დანერგვა; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 5-10%; შესაძლო რისკები - 2018-2021წწ - რეგულაციების დანერგვის ვადების დაუცველობა
1. საბაზისო მაჩვენებელი - იკაოს სტანდარტების ეფექტური დანერგვის მაჩვენებლი გაიზარდა 64,4 %-მდე; მიზნობრივი მაჩვენებელი - იკაოს სტანდარტების ეფექტური დანერგვის მაჩვენებლის გაუმჯობესება 75%-მდე; მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი - სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო სტანდარტების და პრაქტიკის ეფექტური იმპლემენტაციის მთლიანი მაჩვენებელი გახდა 87.64%. 2. საბაზისო მაჩვენებელი - იდენტიფიცერებულია 75 ევროპული რეგულაცია; მიზნობრივი მაჩვენებელი - 2018-2019წწ - 1 ევრო რეგულაციის და ICAO-ს 2 დანართის დანერგვა; 2020-2021წწ - 4 ევრო რეგულაციის დანერგვა; მიღწეული საბოლოო შედეგის შეფასების ინდიკატორი - დანერგილია 1 ევროპული რეგულაცია და ICAO-ს 4 დანართი.

გადაატრიალეთ თქვენი მოწყობილობა!

დიაგრამაზე წარმოდგენილია პროგრამებზე/ქვეპროგრამებზე ბიუჯეტის კანონით დამტკიცებული და ფაქტობრივად დახარჯული თანხების დინამიკა. 

 

მონაცემთა წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინსიტრო

ბოლო განახლება: 25.01.2019

მოცემული ანალიტიკა საშუალებას გაძლევთ მთავრობის პრიორიტეტების მიხედვით იხილოთ პროგრამების/ქვეპროგრამების ფარგლებში დასახული მოსალოდნელი და რეალურად მიღწეული შედეგები

 

წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო - პროგრამული დანართი

ბოლო განახლება: 25.01.2019