მოძებნე პროგრამის შედეგები

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ხელშეწყობა (32 02 02)

გამოყოფილია 106.1 c

პროგრამის განმახორციელებლი

სსიპ – მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი

პროგრამის აღწერა და მიზანი

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სისტემაში დასაქმებულ პირთა, მათ შორის ზოგადი განათლების დაწესებულებაში დასაქმებული პირების (დირექტორებისა და მასწავლებლების), ასევე პროფესიული სასწავლებლების ...

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სისტემაში დასაქმებულ პირთა, მათ შორის ზოგადი განათლების დაწესებულებაში დასაქმებული პირების (დირექტორებისა და მასწავლებლების), ასევე პროფესიული სასწავლებლების მასწავლებლების პროფესიული განვითარება და კვალიფიკაციის ხარისხის ამაღლება. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული საგნების სწავლა-სწავლების თანამედროვე მიდგომების დანერგვის, ხელმისაწვდომობისა და გავრცელების ხელშეწყობა; სამიზნე ჯგუფების პროფესიული ცოდნისა და საქმიანობის განმსაზღვრელი პროფესიული სტანდარტების შემუშავება, საერთაშორისო სტანდარტებისადმი და მოთხოვნებისადმი გათანაბრება და დანერგვა, მასწავლებლის პროფესიის სტატუსის ამაღლება, მიმდინარე სიახლეების გავრცელება; მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის ეფექტიანი დანერგვის ხელშეწყობა შესაბამისი საკანონმდებლო რეგულაციების შემუშავებითა და ინტერვენციების განხორციელებით;

განხორციელებულია პროფესიული სტანდარტების რევიზია, განახლებულია სტანდარტი და გატარებულია სტანდარტის დანერგვის ხელშემწყობი ღონისძიებები; „მასწავლებლობის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის“ სქემა წარმატებით ხორციელდება საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში; არაქართულენოვანი სკოლების ადგილობრივმა მასწავლებლებმა გაიუმჯობესეს ქართული ენის ფლობის დონე და პროფესიული უნარ-ჩვევები, გაზრდილია არაქართულენოვანი სკოლების მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრება ქართულ ენასა და ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ სხვა საგნებში, ნაწილობრივ შევსებულ იქნა არაქართულენოვანი სკოლების საკადრო დეფიციტი; ჩამოყალიბებულია და მოქმედებს მასწავლებელთა მომზადებისა და პროფესიული განვითარების სისტემა, რომლის ფარგლებში უზრუნველყოფილია პროფესიულ განათლებაში პედაგოგიური კადრების კვლევა, კომპეტენციის ამაღლების მუდმივი შესაძლებლობა და კარიერული წინსვლა; განხორციელდა მასწავლებელთა და სკოლის დირექტორთა პროფესიული განვითარების ხელშემწყობი ღონისძიებები, რომლის შედეგადაც სამიზნე ჯგუფი წარმატებით ასრულებს შეთავაზებულ პროფესიული განვითარების აქტივობებს.
·             გატარებულია სტანდარტის განვითარებისა და დანერგვის ხელშემწყობი ღონისძიებები, ასევე განახლებულია სტანდარტი; ·             სამცხე-ჯავახეთის, ქვემო ქართლის და კახეთის არაქართულენოვანი სკოლების 90%-ში წარმოდგენილია პროგრამის კონსულტანტ-მასწავლებელი და დამხმარე მასწავლებელი. არაქართულენოვანი სკოლის ბაზაზე გაუმჯობესებულია არაფორმალური სწავლების პრაქტიკა. ·             გადამზადებულია პროფესიული სასწავლებლების მასწავლებლები შვიდი სხვადასხვა მიმართულების მოდულებით; ·             სკოლის დირექტორებისა და ფასილიტატორებისათვის ჩატარებულია ლიდერობის აკადემია 2-ის მე-6 მოდული, რომელიც გაიარა 1 883 სკოლის დირექტორმა და 1 732 ფასილიტატორმა. ლიდერობის აკადემია 3-ის ფარგლებში გადამზადებულია 1 691 დირექტორი და 1353 ფასილიტატორი. ზოგადპროფესიული უნარების მეორე მოდული გაიარა მეორე ნაკადის 8 260 მასწავლებელმა, ხოლო მესამე მოდული - მეორე ნაკადის 7 713 მასწავლებელმა. საგნობრივი მოდულების ტრენინგებს მეორე ნაკადიდან დაესწრო 7 253 მასწავლებელი.
1 საბაზისო მაჩვენებელი - „მასწავლებლობის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის“ სქემა ხორციელდება საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში; მიზნობრივი მაჩვენებელი - სამიზნე ჯგუფებისათვის პროგრამის სამოქმედო გეგმის შესაბამისი ღონისძიებების წარმატებით განხორციელება; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 3-5% 2 საბაზისო მაჩვენებელი - არაქართულენოვანი ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების ადგილობრივი მასწავლებლების პროფესიული განვითარების მიზნით კონსულტანტ-მასწავლებლებისა და დამხმარე მასწავლებლების მივლენება, სახელმწიფო ენის შემსწავლელი კურსების და ზოგადი პროფესიული უნარების ტრენინგის ჩატარება; მიზნობრივი მაჩვენებელი - არაქართულენოვან ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების 90%-ში წარმოდგენილია ქართულის, როგორც მეორე ენის კონსულტანტ-მასწავლებელი და დამხმარე მასწავლებელი. ყოველწლიურად ამავე სკოლების ადგილობრივი მასწავლებლების 20% იუმჯობესებს კომპეტენციებს სახელმწიფო ენის და პროფესიული უნარების მიმართულებით; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 3-5% 3 საბაზისო მაჩვენებელი - შემუშავებულია: 1. პროფესიული განათლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ერთიანი სისტემა, 2. ლიდერობის აკადემიის მეორე დონის 3-6 მოდულები და ლიდერობის აკადემიის მესამე დონის 1,2,3 მოდული, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ზოგადი უნარების კურსის მესამე მოდული და საგნობრივი მეთოდიკის მოდულები (24 საკონტაქტო საათი); მიზნობრივი მაჩვენებელი - პროფესიული განათლების მასწავლებელთა მინიმუმ 50 % ჩართულია მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ერთიან სისტემაში. პროფესიული განვითარების საგნობრივი მეთოდიკის მოდული გაიარა პირველი ნაკადის 80%-მა; ლიდერობის აკადემიის მეორე და მესამე დონის ტრენინგები გაიარა საჯარო სკოლის დირექტორთა და ფასილიტატორთა 80%-მა. ბენეფიციართა მინიმუმ 80% აღწევს დასახულ სასწავლო შედეგებს; ცდომილების ალბათობა (%/აღწერა) - 20%
1.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი „მასწავლებლობის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემა“ ხორციელდება საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი სამიზნე ჯგუფებისათვის პროგრამის სამოქმედო გეგმის შესაბამისი ღონისძიებების წარმატებით განხორციელება; მიღწეული შუალედური შედეგის შეფასების ინდიკატორი ·         „მასწავლებლობის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის“ სქემის ფარგლებში 5 234 პრაქტიკოსი მასწავლებელი გახდა უფროსი, 224 უფროსი მასწავლებელი - წამყვანი და 31 წამყვანი მასწავლებელი - მენტორი; 2.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი არაქართულენოვანი ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების ადგილობრივი მასწავლებლების პროფესიული განვითარების მიზნით კონსულტანტ-მასწავლებლებისა და დამხმარე მასწავლებლების მივლენება, სახელმწიფო ენის შემსწავლელი კურსების და ზოგადი პროფესიული უნარების ტრენინგის ჩატარება; დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი არაქართულენოვან ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების 90%-ში წარმოდგენილია ქართულის, როგორც მეორე ენის კონსულტანტ-მასწავლებელი და დამხმარე მასწავლებელი. ყოველწლიურად ამავე სკოლების ადგილობრივი მასწავლებლების 20% იუმჯობესებს კომპეტენციებს სახელმწიფო ენის და პროფესიული უნარების მიმართულებით; მიღწეული შუალედური შედეგის შეფასების ინდიკატორი სამცხე-ჯავახეთის, ქვემო ქართლის და კახეთის არაქართულენოვანი სკოლების 90%-ში წარმოდგენილია პროგრამის კონსულტანტ-მასწავლებელი და დამხმარე მასწავლებელი. არაქართულენოვანი სკოლების 90%-ში გაუმჯობესებულია არაფორმალური სწავლების პრაქტიკა. 3.       დაგეგმილი საბაზისო მაჩვენებელი შემუშავებულია: 1. პროფესიული განათლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ერთიანი სისტემა, 2. ლიდერობის აკადემიის მეორე დონის 3-6 მოდულები და ლიდერობის აკადემიის მესამე დონის 1,2,3 მოდული, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ზოგადი უნარების კურსის მესამე მოდული და საგნობრივი მეთოდიკის მოდულები (24 საკონტაქტო საათი); დაგეგმილი მიზნობრივი მაჩვენებელი პროფესიული განათლების მასწავლებელთა მინიმუმ 50% ჩართულია მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ერთიან სისტემაში. პროფესიული განვითარების საგნობრივი მეთოდიკის მოდული გაიარა პირველი ნაკადის 80%-მა; ლიდერობის აკადემიის მეორე და მესამე დონის ტრენინგები გაიარა საჯარო სკოლის დირექტორთა და ფასილიტატორთა 80%-მა. ბენეფიციართა მინიმუმ 80% აღწევს დასახულ სასწავლო შედეგებს; მათ შორის სოფლის განვითარების 2018-2020 წლების სამოქმემდო გეგმით გათვალისწინებული 2018 წლის მაჩვენებელი: ჩატარდება ტრენინგები „მეწარმეობის უნარების განვითარება" პილოტირება: პილოტირებაში მონაწილეობას მიიღებს საჯარო პროფესიული სასწავლებლების მინიმუმ 50 მასწავლებელი და 5 დირექტორი. მიღწეული შუალედური შედეგის შეფასების ინდიკატორი ●       პროფესიული განათლების მასწავლებელთა არსებული რაოდენობის 40%-ს გავლილი აქვს პედაგოგიური კურსი, პრაქტიკის მასწავლებელთა 65%-ს - ტრენინგები საწარმოში, მასწავლებლებელთა 8%-ს - ტრენინგები მეწარმეობაში, მასწავლებელთა 65% -ს - ტრენინგები მოდურ სწავლებაში. სახელმწიფო პროფესიული სასწავლებლის 23 დირექტორს და 9 ადმინისტრაციის წარმომადგენელს გაგვლილი აქვს ტრენინგი სტრატეგიულ დაგეგვმაში. ტრენინგი „მეწარმეობის უნარების განვითარება" გაიარა 32-მა მასწავლებელმა და 2-მა დირექტორმა, რისთვისაც მიიმართა 8.8 ათასი ლარი (სოფლის განვითარების 2018-2020 წლების სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული 2018 წლის მაჩვენებელი). ●       ლიდერობის აკადემია 2-ის მე-6 მოდული გაიარა საჯარო სკოლების დირექტორთა 88%-მა და ფასილიტატორთა - 83%-მა, ლიდერობის აკადემია 3-ის მოდულები გაიარა ქართულენოვანი სკოლების დირექტორთა 84%-მა და ფასილიტატორთა - 68%-მა, ტრენინგები ზოგად პროფესიული უნარების მეორე მოდული გაიარა 83%-მა, მესამე მოდული - 80%-მა, საგნობრივი მიმართულებით - 76%-მა.

გადაატრიალეთ თქვენი მოწყობილობა!

დიაგრამაზე წარმოდგენილია პროგრამებზე/ქვეპროგრამებზე ბიუჯეტის კანონით დამტკიცებული და ფაქტობრივად დახარჯული თანხების დინამიკა. 

 

მონაცემთა წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინსიტრო

ბოლო განახლება: 25.01.2019

მოცემული ანალიტიკა საშუალებას გაძლევთ მთავრობის პრიორიტეტების მიხედვით იხილოთ პროგრამების/ქვეპროგრამების ფარგლებში დასახული მოსალოდნელი და რეალურად მიღწეული შედეგები

 

წყარო: საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო - პროგრამული დანართი

ბოლო განახლება: 25.01.2019